Hvad er forskellen mellem Q-global og Q-interactive?
Test
Sensory Profile 2
Rating skalaer til vurdering af sensorisk bearbejdning. Findes også digitalt på vores platform Q-global.
Kurser
WISC-V: avanceret brug, fortolkning og formidling samt efterfølgende test
Startende fra 5.490,00 kr.
Fysiske forløb
Relevant information
Bayley-III og Bayley-4: Hvad er forskellene?
Vil du vide mere om, hvad der er blevet opdateret i den nyeste version af Bayley? Her har vi samlet forskellene i en let og overskuelig oversigt.
Spørgsmål og svar om kognitive værktøjer til vurdering af børn
Udnytter du mulighederne i vores kognitive tests maksimalt? I dette Q&A-dokument har vores produktspecialister samlet deres svar på ofte stillede spørgsmål om kognitive instrumenter til børn og unge. De besvarer bl.a. spørgsmål om nonverbale tests, vurdering af små børn, aldersækvivalenter og digital administrering og resultatrapporter.
En vejledning til værktøjer til vurdering af visuo-spatial evne, bearbejdningshastighed, og eksekutiv funktion hos børn
Har du nogensinde oplevet betydelige forskelle mellem indeksscorer, vurderet meget små børn eller følt, at den generelle indeksscore ikke er fuldt ud repræsentativ? Hvis det er tilfældet, så ved du, at det kan være vigtigt at vurdere børns styrker og svagheder på forskellige kognitive områder. I denne vejledning får du tips til tests og skalaer til børn, du kan bruge til at vurdere eksekutiv funktion, bearbejdningshastighed og visuo-spatial evne – tre områder, der er særligt vigtige for børns kognitive udvikling.
BESS Resultatrapport Forældrevurdering
Eksempel på resultatrapport BESS Forældrevurdering
Case med WISC-V, Brown EF/A og BASC-3
I denne case møder vi Gabriel – en syvårig hvis koncentrationsevne er begyndt at bekymre forældrene. Ved hjælp af WISC-V udreder psykologen Gabriels kognitive funktion. Med Brown EF/A undersøges eventuelle symptomer på eksekutive problemer og med BASC-3 foretages der en bred screening af Gabriels funktion, befindende og eventuel psykiatrisk problematik.
Case om depression og suicidalitet
I denne artikel møder vi Sasha, en 17-årig pige, der nægter at gå i skole og er begyndt at udvise selvdestruktiv og suicidal adfærd. Efter konsultation med en læge bliver Sasha indlagt på en voksenpsykiatrisk afdeling og bliver undersøgt ved hjælp af Beck Depression Inventory 2, Beck Hopelessness Scale og Beck Sacle for Suicide. Artiklen rapporterer om testresultaterne, samt om psykologens konklusioner.
RBANS – en aktuel og alsidig tro tjener!
Vi har skrevet en artikel, der fremhæver aktuel forskning om RBANS. RBANS er et velanvendt screeninginstrument til vurdering af kognitiv funktion og udfylder en vigtig funktion i mange forskellige typer af undersøgelser. Hvordan påvirkes resultatet, hvis amerikanske standarder anvendes på en norsk patientgruppe? Er der dokumentation for at bruge validitetsindikatorer? I artiklen kan du blive klogere på, hvad nyere skandinavisk forskning siger om instrumentet.
Spørgsmål og svar om Bayley-4
Her kan du se svarene på 15 spørgsmål om Bayley-4. Du finder information omkring alt fra normeringen til administreringstid. Har du andre spørgsmål, kan du selvfølgelig altid kontakte os.
Oversigt over indholdet i den amerikanske WISC-V Technical and Interpretive Manual
Oversigt over indholdet i den amerikanske WISC-V Technical and Interpretive Manual
Faktoranalyse og faktorstruktur i WISC-V
Vil du have en bedre forståelse for, hvorfor WISC-V har fem faktorer (primære indekser), bør du læse denne artikel. Her kan du lære om, hvad en faktoranalyse er, og hvordan faktoranalyser er anvendt i udviklingen af WISC-V.
WISC-V, Verbalt Forståelses Indeks og sprogforståelse
I denne artikel fremhæver vi muligheder og begrænsninger ved at kortlægge sproglige vanskeligheder med WISC-V. Verbal Forståelses Indeks i WISC kan give indsigt i et barns ordforståelse og verbale begrebsdannelse, men ofte skal vi have meget mere information end det for at kunne udelukke eller bekræfte tilstedeværelsen af sproglige vanskeligheder.
Større klinisk præcision og forenklet tolkning af den nyeste version af BASC
Randy W. Kamphaus er en af forfatterne bag BASC-3. I artiklen diskuterer Randy udviklingen af BASC-3, og hvordan den seneste version er blevet forbedret i forhold til de tidligere.
Beskrivelse af forskellene mellem WISC-V og WISC-IV
Beskrivelse af forskellene mellem WISC-V og WISC-IV
Beskrivelse af hvordan indekserne er struktureret
Beskrivelse af hvordan indekserne er struktureret
Guide: Skabe ny bruger og tildele licens i Q-global
Guide: Skabe ny bruger og tildele licens i Q-global
Book en produktpræsentation
Har du spørgsmål til vores produkter? Eller vil du booke en produktpræsentation? Kontakt vores produktspecialister!